Metodyka badania rynku i tworzenie systemu informacji rynkowej

15/10/2018

TERMIN SZKOLENIA: 15-16 października 2018 r. Łódź

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ 1

Rola badań rynku w planowaniu i prowadzeniu biznesu

  • Istota i konieczność badań rynku
  • Badanie rynku jako źródło informacji o: trendach rynkowych, segmentach, pozycji rynkowej firmy, podstawa budowy strategii rynkowego działania i planowania marketingowego

Pojęcie i typologia badań

  • Definicja badań rynku
  • Typologia badań wg kryterium celu, czasu trwania, charakteru informacji, źródła danych
  • Badania ilościowe i jakościowe
  • Badania pierwotne i wtórne
  • Kierunki ewolucji badań jakościowych

Przygotowanie i przebieg procesu badawczego

  • Jak zdefiniować prawidłowo cel badań?
  • Formułowanie hipotez badawczych
  • Sporządzenie planu badań i ich realizatora
  • Wybór metod gromadzenia danych
  • Analiza i interpretacja zebranych danych badawczych
  • Raport z badań-struktura raportu, wnioski
  • Procedura współpracy z agencją badawczą

Gromadzenie danych wtórnych

  • Procedura gromadzenia danych rynkowych wtórnych
  • Klasyfikacja wtórnych źródeł
  • Wtórne źródła wewnętrzne
  • System gromadzenia rynkowych danych (bazy danych)
  • Jakość danych wtórnych, korzyści i ograniczenia

Metodyka gromadzenia danych pierwotnych

  • Metoda badania ankietowego
  • Funkcje i rodzaje ankiet
  • Procedura badania ankietowego
  • Techniczne aspekty przygotowania badań- zasady budowy kwestionariusza, wielkość próby, błąd próby, poziom ufności.
  • Techniki stosowane w wywiadach pogłębionych (IDI, triada, diada)
  • Czemu służą badanie grupowe (grupy focusowe)?
  • Badania technikami neuromarketingowymi

Wykorzystanie różnych metod badawczych w strategicznym planowaniu marketingowym

  • Metody segmentacji rynku i badanie segmentów rynkowych
  • Badanie produktu
  • Metody badania cen
  • Badanie systemu dystrybucji
  • Analiza skuteczności komunikacji rynkowej
  • Badanie satysfakcji i lojalności klientów
  • Badanie przyczyn utraty klientów

Wskaźnikowa ocena wyników badań rynkowych na poziomie strategicznym, zarządzania sprzedażą i dystrybucją i komunikacji marketingowej

  • Wykorzystanie wyników badań rynkowych -plan marketingowy

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • przedstawicieli firm zajmujących się badaniem i gromadzeniem informacji rynkowej
  • dyrektorów, kierowników firm właścicieli firm
  • specjalistów odpowiedzialnych za budowę strategii marketingowych

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • zdobycie wiedzy dotyczącej istoty badań rynku
  • zdobycie umiejętności organizowania badań
  • uzyskanie umiejętności współpracy z agencjami badawczymi umiejętności wyboru dostawcy usług, unikania błędów w wyborze dostawcy
  • umiejętności wykorzystywania wyników badań

Cena szkolenia: 1 700 zł netto +23 % VAT

Cena zawiera: materiały szkoleniowe, Certyfikat ukończenia szkolenia, przerwy kawowe, lunch w każdym dniu szkolenia.

Cena nie zawiera: noclegu, dodatkowych posiłków, wydatków własnych.

Trener: Prof. dr hab. nauk ekonomicznych Stanisław M. Szukalski