Praktyczne metody analizy procesów biznesowych pod kątem outsourcingu

08/06/2018

TERMIN SZKOLENIA:  26-27 listopada Warszawa

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ 1

1. Zarządzanie procesowe

  • Co to jest proces biznesowy?
  • Różnica pomiędzy procesowym a tradycyjnym modelem zarządzania
  • Typologia procesów biznesowych
  • Cykl zarządzania procesowego (identyfikacja wymagań klientów, identyfikacja procesów, wdrożenie zarządzania procesami, kierowanie procesami i ocena ich funkcjonalności, modelowanie procesów)
  • Procedura analizy procesowej organizacji
  • Definiowanie procesów
  • Mapowanie procesów. Jak to robić?
  • Mierzenie procesów. Czy wszystkie procesy można mierzyć?
  • Zalety podejścia procesowego.

2. Ćwiczenie praktyczne z zakresu definiowania, mapowania i mierzenia procesów

3. Obsługa procesów: outsourcing

  • Outsourcing-pojęcie
  • Jaki model outsourcingu wybrać i kiedy? Wewnętrzny (kapitałowy) czy zewnętrzny (kontraktowy)-wady, zalety.
  • Jakie cele można osiągnąć poprzez outsourcing funkcji lub usług?
  • Korzyści outsourcingu
  • Identyfikacja i rodzaje ryzyka outsourcingu

DZIEŃ 2

4. Jak przygotować proces do outsourcingu? (procedura)

  • Rola analizy strategicznej (jakie korzyści biznesowe może przynieść outsourcing procesu i czy jest on zgodny ze strategią firmy?)
  • Analiza operacyjna (metody oceny istotności procesu i skutków finansowych jego wydzielenia, identyfikacja i analiza ryzyka na poziomie operacyjnym outsourcingu)
  • Metody analizy rynku dostawców usług i kryteria wyboru dostawcy
  • Zasady negocjowania kontraktu na dostawę usług
  • Rola umowy na dostawę usług Co powinna zawierać umowa na dostawę usług? Istotne zapisy w umowie dotyczące:

o funkcjonowania kontraktu (zakres pracy, umowa o poziomie świadczenia usługi (SLA- Service Level Agreement,) Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI - Key Performance Indicators )

    • audytu kontraktu, rozwiązań na wypadek zmian warunków biznesowych
  • możliwych zagrożeń w przyszłości
  • sposobu zakończenia kontraktu
  • okresu trwania kontraktu: Lepszy kontrakt krótko- czy długoterminowy?
  • Tranzycja procesu
  • Zarządzanie relacjami. Rola partnerstwa w kontraktach
  • Pułapki outsourcingu

5. Definiowanie parametrów decyzyjnych i kryteriów oceny z punktu widzenia zasadności wydzielenia danej funkcji, czy procesu do zewnętrznego operatora. Warsztaty praktyczne

  • Metody oceny stopnia istotności i złożoności danego procesu (wybrane przykłady).
  • Koszty obsługi danego procesu w modelu tradycyjnym przez funkcjonalny dział w strukturze przedsiębiorstwa. Matryca oceny
  • Analiza potencjalnych kosztów w modelu outsourcingu
  • Metody identyfikacji rodzajów ryzyka związanego z outsourcingiem procesu, metody jego zmniejszenia. Budowanie schematu oceny ryzyka
  • Kosztowe wskaźniki oceny efektywności outsourcingu procesów Wskaźnikowa ocena opłacalności outsourcingu (wskaźniki zmiany kosztów, rentowności, analiza progu rentowności)
  • Kryteria rekomendacji outsourcingu, budowa i interpretacja wskaźnika rekomendacji

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • przedstawicieli firm planujących wdrożenie procesowego zarządzania organizacją
  • dyrektorów, kierowników firm rozważających outsourcing funkcji lub procesów
  • specjalistów odpowiedzialnych za analizę strategicznych rozwiązań biznesowych

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • zdobycie wiedzy dotyczącej istoty procesowego zarządzania i procedur outsourcingu
  • zdobycie umiejętności analizowania przygotowania poszczególnych etapów wydzielenia funkcji lub procesu ze struktury organizacji
  • uzyskanie umiejętności oceny efektywności outsourcingu w kategoriach kosztów i korzyści
  • zdobycie umiejętności identyfikacji ryzyka związanego z outsourcingiem
  • zdobycie umiejętności wyboru dostawcy usług, unikania błędów w wyborze dostawcy

Cena szkolenia: 1 700 zł netto +23 % VAT

Cena zawiera: materiały szkoleniowe, Certyfikat ukończenia szkolenia, przerwy kawowe, lunch w każdym dniu szkolenia.

Cena nie zawiera: noclegu, dodatkowych posiłków, wydatków własnych.

Trener

Stanisław M. Szukalski- Prof. dr hab. nauk ekonomicznych, Uniwersytet Łódzki, Instytut Ekonomii, specjalizuje się w teorii usług, teorii przedsiębiorstwa. Opiekun specjalności "Kierowanie małą i średnią firmą" na kierunku Ekonomia, gdzie prowadzi wykłady z procedur planowania biznesu, marketingu małej i średniej firmy, kreowania wizerunku, nowoczesnych metod zarządzania organizacjami. W ostatnich piętnastu latach zainteresowania naukowe koncentrowały się na rozwoju usług biznesowych, procesach outsourcingu usług, tworzeniu centrów usług wsparcia biznesowego. Opracował program nauczania, zorganizował i kierował studium podyplomowym: "Organizacja i zarządzanie centrum usług wspólnych BPO (Business Process Outsourcing/ Offshoring)".

W 2016 roku opublikował książki: "Procedury budowy planów biznesowych" i "Outsourcing .Metodyka przygotowania procesów i ocena efektywności. Dwadzieścia siedem lat doświadczenia, jako konsultant, od 1989 roku, właściciel firmy konsultingowej HAKON, autor ponad 250 projektów doradczych dla przedsiębiorstw polskich i zagranicznych różnych sektorów z zakresu oceny efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych, biznes planów, planów marketingowych, wycen przedsiębiorstw, programów restrukturyzacji, analiz sektorowych. Współpracował z Ministerstwem Przekształceń Własnościowych, Ministerstwem Gospodarki, pracował przy Programie Powszechnej Prywatyzacji. członek rad nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa. Stypendysta Fundacji Eberta (1989). Członek Komitetu Prognoz Polska 2000 Plus przy Prezydium PAN (od 2003 roku) . Ekspert Narodowego Centrum Nauki, autor wielu publikacji naukowych (www.szukalski.uni.lodz.pl).