Loterie promocyjne, programy lojalnościowe. Jak pozyskać i zatrzymać Klientów?

05/11/2018


TERMIN SZKOLENIA: 5 - 6 listopada 2018 r. Warszawa

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ 1

1. Co to jest lojalność ?

  • Definicje
  • Efekt lojalności Klienta
  • Podstawy behawioralne i psychologiczne
  • Jak pozyskać lojalność Klienta
  • Podstawy zarządzania relacjami z Klientem
  • Podział programów lojalnościowych ze względu na grupę docelową

2. Jaki program lojalnościowy wybrać dla swojej firmy

  • Lojalnościowy, punktowy, rabatowy? - czym się kierować przy wyborze formuły programu
  • Multi- i monopartnerskie programy B2B / B2C - kiedy warto działać solo, a kiedy tworzyć koalicje
  • Zasady projektowania programu oferującego prawdziwą wartość klientom
  • Benchmarking - analiza stanu wyjściowego marki i przedsiębiorstwa
  • Retencja, churn, fraud - co kryje się pod tymi pojęciami

3. Budujemy program lojalnościowy metodą 8 kroków - część I

  • Dobór zespołu wykonawczego, analiza kompetencji i podział zadań
  • Wybór najlepszej mechaniki programu
  • Zamiana ról, czego możemy nauczyć się od Klientów
  • Punktacja w programie, jej znaczenie

4. Budujemy program lojalnościowy metodą 8 kroków - część II

  • Odpowiadamy na pytanie: Nagrody czy korzyści? - co bardziej wpłynie na wzmocnienie więzi z Klientem
  • Najlepsze wzorce do wykorzystania: promocje jubileuszowe, nagrodowe, produktowe
  • Najważniejsze narzędzia operacyjne ułatwiające zarządzanie programami, platformy i moduły B2B
  • Kluczowe metody pomiaru efektywności - analizy, raportowanie

5. Właściwa segmentacja to podstawa sukcesu!

  • Segmentacja behawioralna, psychograficzna, demograficzna
  • Jaka strukturę powinien mieć twój program lojalnościowy
  • Zasada Pareto
  • Budujemy profil klienta kluczowego (bazy danych)

DZIEŃ 2

1. Dostosowanie nagród, plany, budżety

  • Twarde i miękkie nagradzanie - wzorce do zastosowania w firmach uczestników szkolenia
  • Katalogi nagród, zagrożenia
  • Znaczenie logistyki, znaczenie planowania

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Projektujemy wspólnie rozwiązania lojalnościowe w oparciu o program sieci H&M

2. Wdrożenie programu lojalnościowego

  • Wdrożenie wg przygotowanego planu: zespół, etapy działania, podział zadań i obowiązków
  • Finansowanie programu i stały nadzór nad budżetem
  • Jak zarobić na programie lojalnościowym

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Trening z planowania, wdrożenia i budżetowania programu lojalnościowego.

3. Promocja i komunikacja w Internecie i mediach tradycyjnych

  • Czym możemy się wyróżnić w Internecie
  • Wybór kanałów komunikacji - jak je właściwie dostosować
  • Social media - ich rola w komunikacji
  • Skuteczne strategie komunikacji: prasa, radio, telewizja, reklama wizualna

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Trening z planowania promocji i wdrożenia programu lojalnościowego w Internecie i mediach tradycyjnych

4. Jakie znaczenie w lojalności ma płeć konsumenta?

  • Znaczenie pytania z formularza: Kobieta czy Mężczyzna?
  • Odmienne reakcje
  • Różne potrzeby
  • Czym kierują się kobiety a czym mężczyźni dokonując wyborów konsumenckich
  • Praktyczne wskazówki jak dokonywać segmentacji

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Projektujemy wspólnie rozwiązania lojalnościowe w oparciu o znane programy B2C i B2B

5. Ryzyka związane z organizacją programów lojalnościowych

  • Ochrona danych osobowych - GIODO
  • Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
  • Zapisy Abuzywne w regulaminach programów lojalonościowych
  • Kwestie podatkowe związane z organizacją programów i wydaniem nagród

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • przedstawicieli firm planujących wdrożenie programu lojalnościowego w segmencie B2B/B2C
  • dyrektorów, kierowników, zarządzających planowanymi i wdrożonymi programami lojalnościowymi
  • specjalistów odpowiedzialnych za budowę regulaminów i wdrażanie programów lojalnościowych
  • pracowników działu marketingu
  • pracowników działu księgowości

Korzyści z udziału w szkoleniu:

- zdobycie wiedzy dotyczącej zasad funkcjonowania nowoczesnych i skutecznych programów lojalnosciowych B2B, B2C oraz łaczonych B2B-B2C

- zdobycie umiejętności przygotowania poszczególnych etapów programu lojalnosciowego według prawidłowych reguł

- umiejętność zaplanowania, budzetowania, wdrożenia, rozliczenia programów lojalnosciowych

- umiejętność wyboru właściwej, najbardziej efektywnej mechaniki programu lojalnościowego dla swojej firmy

- umiejętność prawidlowego przekazania nagród uczestnikom programu, zgodnie z obowiązujacym prawem i zasadami podatkowymi

- umiejętność analizy i mierzenia efektów przeprowadzonych programów lojalnosciowych

- zapoznanie się z pułapkami prawno podatkowymi, których nalezy unikać planując wprowadzenie programu lojalnościowego

Cena szkolenia: 1 700 zł netto +23 % VAT

Cena zawiera: materiały szkoleniowe, Certyfikat ukończenia szkolenia, przerwy kawowe, lunch w każdym dniu szkolenia.

Cena nie zawiera: noclegu, dodatkowych posiłków, wydatków własnych.

Trener: dr Beata Wentura-Dudek