Skuteczne metody kreowania wizerunku organizacji

22/03/2021

TERMIN SZKOLENIA: 22-23 marca 2021 r. Łódź. Szkolenie jest dostępne również w tym terminie w wersji online.


PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ 1

  • Wizerunek jako źródło wzrostu efektywności działań marketingowych i sprzedaży, uzyskania przewagi konkurencyjnej, wzrostu pozycji rynkowej firmy

· Tożsamość organizacji a jej wizerunek- sprzężenie zwrotne

  • Co tworzy tożsamość organizacji?
  • Czym jest wizerunek organizacji jego elementy składowe?
  • Znaczenie tożsamości i wizerunku w pozycji rynkowej firmy
  • Modele tożsamości a realizowana strategia marketingowa
  • Elementy tożsamości organizacji
  • Wizerunek jako aspekt zarządzania

· Metody kreowania wizerunku

  • System identyfikacji wizualnej organizacji (CI- Corporate Identity)
  • Logo firmy, kolory firmowe, symbole dekoracyjne
  • Spójność systemu komunikacji wizerunkowej, rola księgi identyfikacji wizualnej
  • Jak budować system identyfikacji wizualnej by unikać fałszywego odbioru (rola kodowania, dekodowania, złudzeń i zakłóceń w odbiorze komunikatu wizerunkowego)
  • Zasady wykorzystania innych elementów wizerunkowych

· Warsztaty. Badanie spójności nośników komunikacji wizerunkowej

  • Spójność nośników komunikacji wizerunkowej z księgą identyfikacji wizualnej
  • Ocena nośników wizerunkowych (logotyp, kreacja, hasła reklamowe)
  • Zgodność wizerunku rzeczywistego z wizerunkiem pożądanym,
  • Postrzeganie firmy, marki przez klientów
  • System komunikacji zewnętrznej (współpraca z mediami)
  • Obraz organizacji : architektura, wygląd budynków (kolory czystość), estetyka otoczenia, estetyka pomieszczeń biurowych, informatory komunikacyjne,
  • ubiór pracowników, samochody dostawcze, flagi, druki
  • Jakość gadżetów reklamowych, adekwatność do profilu
  • Strona internetowa

· Kreowanie wizerunku poprzez instrumenty komunikacji marketingowej marketingu mix.

  • Marketingowe elementy wizerunkowe produktu (marka, opakowanie, różnicowanie produktu)
  • Cena i jej adekwatność do jakości produktu, cena a aspekty wizerunkowe marki, firmy
  • Dystrybucja- ekskluzywna czy intensywna a wizerunek
  • Promocja- niebezpieczeństwa wizerunkowe w promocji

· Warsztaty. Ocena wizerunkowych aspektów instrumentów komunikacji marketingowej własnej firmy

· Znaczenie budowania systemu jakości obsługi klienta dla kreowania wizerunku firmy

  • Standard obsługi klienta jako skodyfikowany zestaw zasad (jak go tworzyć i badać?)
  • Zachowanie i kompetencje sprzedawców, przedstawicieli firmy, dystrybutorów (na co zwracać uwagę w badaniu)
  • Procedury obsługi reklamacji i zwrotów
  • Styl kontaktów biznesowych podczas wystaw, targów, spotkań

DZIEŃ 2

· Public Relations- strategia kreowania wizerunku

  • Współpraca z mediami jako instrument kreowania wizerunku
  • Zasady przygotowania materiałów prasowych, styl notatek prasowych, komunikatów, serwisów fotograficznych
  • Konferencje prasowe,
  • Zasady przygotowania artykułów sponsorowanych
  • Organizacja wydarzeń publicznych
  • Zasady sponsoringu - kogo, dlaczego, w jakiej formie, jak zapewnić sobie korzyści?
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR (corporate social responsibility ) jako strategia wizerunkowa
  • Stosunki ze społecznością lokalną (community relations)

· Komunikacja wewnętrzna

  • styl kierowania firmą i zasobami ludzkimi
  • Sposób komunikowania się z pracownikami, informowanie pracowników o wydarzeniach, dostępność raportów z działalności
  • Ceremoniały w firmie

· Sytuacje wyjątkowe, procedury na wypadek kryzysu, zarządzanie sytuacją kryzysową

· Zasady współpracy z agencją z agencją kreowania wizerunku

  • Rola wytycznych projektu sformułowanych przez zamawiającego
  • Jakość oferty agencji, elementy składowe, kryteria wyboru
  • Umowa- gwarancja selekcji szkiców, testowania, korekty proponowanych projektów
  • Raport końcowy- Kompletność projektu: księga identyfikacji wizualnej

· Jak sporządzić audyt wizerunkowy. Ćwiczenie praktyczne

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Przedstawicieli firm zajmujących się kreowaniem wizerunku, współpracą z mediami
  • Dyrektorów, kierowników, właścicieli firm
  • Specjalistów odpowiedzialnych za analizę strategicznych rozwiązań biznesowych

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • Zdobycie wiedzy dotyczącej istoty wizerunku organizacji
  • Zdobycie umiejętności analizowania identyfikacji wizerunkowej organizacji
  • Uzyskanie umiejętności współpracy z agencją wizerunkową

Trener: Prof. dr hab. nauk ekonomicznych Stanisław M. Szukalski 

Cena szkolenia: 1 700 zł netto +23 % VAT

Cena zawiera: materiały szkoleniowe, Certyfikat ukończenia szkolenia, przerwy kawowe, lunch w każdym dniu szkolenia.

Cena nie zawiera: noclegu, dodatkowych posiłków, wydatków własnych.