Skuteczne metody kreowania wizerunku organizacji
TERMIN SZKOLENIA: 22-23 marca 2021 r. Łódź. Szkolenie jest dostępne również w tym terminie w wersji online.
PROGRAM SZKOLENIA
DZIEŃ 1
- Wizerunek jako źródło wzrostu efektywności działań marketingowych i sprzedaży, uzyskania przewagi konkurencyjnej, wzrostu pozycji rynkowej firmy
· Tożsamość organizacji a jej wizerunek- sprzężenie zwrotne
- Co tworzy tożsamość organizacji?
- Czym jest wizerunek organizacji jego elementy składowe?
- Znaczenie tożsamości i wizerunku w pozycji rynkowej firmy
- Modele tożsamości a realizowana strategia marketingowa
- Elementy tożsamości organizacji
- Wizerunek jako aspekt zarządzania
· Metody kreowania wizerunku
- System identyfikacji wizualnej organizacji (CI- Corporate Identity)
- Logo firmy, kolory firmowe, symbole dekoracyjne
- Spójność systemu komunikacji wizerunkowej, rola księgi identyfikacji wizualnej
- Jak budować system identyfikacji wizualnej by unikać fałszywego odbioru (rola kodowania, dekodowania, złudzeń i zakłóceń w odbiorze komunikatu wizerunkowego)
- Zasady wykorzystania innych elementów wizerunkowych
· Warsztaty. Badanie spójności nośników komunikacji wizerunkowej
- Spójność nośników komunikacji wizerunkowej z księgą identyfikacji wizualnej
- Ocena nośników wizerunkowych (logotyp, kreacja, hasła reklamowe)
- Zgodność wizerunku rzeczywistego z wizerunkiem pożądanym,
- Postrzeganie firmy, marki przez klientów
- System komunikacji zewnętrznej (współpraca z mediami)
- Obraz organizacji : architektura, wygląd budynków (kolory czystość), estetyka otoczenia, estetyka pomieszczeń biurowych, informatory komunikacyjne,
- ubiór pracowników, samochody dostawcze, flagi, druki
- Jakość gadżetów reklamowych, adekwatność do profilu
- Strona internetowa
· Kreowanie wizerunku poprzez instrumenty komunikacji marketingowej marketingu mix.
- Marketingowe elementy wizerunkowe produktu (marka, opakowanie, różnicowanie produktu)
- Cena i jej adekwatność do jakości produktu, cena a aspekty wizerunkowe marki, firmy
- Dystrybucja- ekskluzywna czy intensywna a wizerunek
- Promocja- niebezpieczeństwa wizerunkowe w promocji
· Warsztaty. Ocena wizerunkowych aspektów instrumentów komunikacji marketingowej własnej firmy
· Znaczenie budowania systemu jakości obsługi klienta dla kreowania wizerunku firmy
- Standard obsługi klienta jako skodyfikowany zestaw zasad (jak go tworzyć i badać?)
- Zachowanie i kompetencje sprzedawców, przedstawicieli firmy, dystrybutorów (na co zwracać uwagę w badaniu)
- Procedury obsługi reklamacji i zwrotów
- Styl kontaktów biznesowych podczas wystaw, targów, spotkań
DZIEŃ 2
· Public Relations- strategia kreowania wizerunku
- Współpraca z mediami jako instrument kreowania wizerunku
- Zasady przygotowania materiałów prasowych, styl notatek prasowych, komunikatów, serwisów fotograficznych
- Konferencje prasowe,
- Zasady przygotowania artykułów sponsorowanych
- Organizacja wydarzeń publicznych
- Zasady sponsoringu - kogo, dlaczego, w jakiej formie, jak zapewnić sobie korzyści?
- Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR (corporate social responsibility ) jako strategia wizerunkowa
- Stosunki ze społecznością lokalną (community relations)
· Komunikacja wewnętrzna
- styl kierowania firmą i zasobami ludzkimi
- Sposób komunikowania się z pracownikami, informowanie pracowników o wydarzeniach, dostępność raportów z działalności
- Ceremoniały w firmie
· Sytuacje wyjątkowe, procedury na wypadek kryzysu, zarządzanie sytuacją kryzysową
· Zasady współpracy z agencją z agencją kreowania wizerunku
- Rola wytycznych projektu sformułowanych przez zamawiającego
- Jakość oferty agencji, elementy składowe, kryteria wyboru
- Umowa- gwarancja selekcji szkiców, testowania, korekty proponowanych projektów
- Raport końcowy- Kompletność projektu: księga identyfikacji wizualnej
· Jak sporządzić audyt wizerunkowy. Ćwiczenie praktyczne
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- Przedstawicieli firm zajmujących się kreowaniem wizerunku, współpracą z mediami
- Dyrektorów, kierowników, właścicieli firm
- Specjalistów odpowiedzialnych za analizę strategicznych rozwiązań biznesowych
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- Zdobycie wiedzy dotyczącej istoty wizerunku organizacji
- Zdobycie umiejętności analizowania identyfikacji wizerunkowej organizacji
- Uzyskanie umiejętności współpracy z agencją wizerunkową
Trener: Prof. dr hab. nauk ekonomicznych Stanisław M. Szukalski
Cena szkolenia: 1 700 zł netto +23 % VAT
Cena zawiera: materiały szkoleniowe, Certyfikat ukończenia szkolenia, przerwy kawowe, lunch w każdym dniu szkolenia.
Cena nie zawiera: noclegu, dodatkowych posiłków, wydatków własnych.